مهمان گرامی خوش آمدید، جهت عضویت در سایت و دسترسی به کلیه امکانات آن لطفاً کلیک کنید
بهترین مواد غذایی برای رفع عطش در ماه مبارک رمضان
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
Like Tree1Likes
  • 1 Post By هاشمی

موضوع: بهترین مواد غذایی برای رفع عطش در ماه مبارک رمضان

  1. #1
    عضو فعال و صمیمی تالار
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    shomal-mashhad
    ارسال ها
    117
    تشکر
    1,206
    تشکر 816 بار در 122 پست

    پیش فرض بهترین مواد غذایی برای رفع عطش در ماه مبارک رمضان


    هم‌زمانی ماه مبارک رمضان امسال با فصل گرما موجب شده است روزه‌داران آب زیادی از بدن خود را از دست بدهند.

    از دست رفتن آب زیاد بدن موجب می‌شود روزه‌داران در معرض خطر هیدراسیون قرار گیرند که برای پیشگیری از این مساله، رعایت نکات تغذیه‌ای ضروری است.
    کارشناسان تغذیه می‌گویند: مصرف زیاد آب در بین غذای سحر، به امید جلوگیری از تشنگی در طول روز، اشتباه است زیرا باعث رقیق شدن شیره معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم می‌شود.

    روزه‌داران باید در ماه مبارک رمضان سدی در بدن خود بسازند که بتوانند آب و مواد غذایی را که در سحر مصرف شده است، به صورت یکنواخت و دائم در طول روز به قسمت‌های مختلف بدن برسانند.

    به گفته متخصصان تغذیه، این امر تنها با مصرف مواد غذایی پرفیبر شامل سبزی‌جات و میوه‌ها، امکان پذیر است.
    روزه‌داران باید به اندازه کافی چای کم رنگ، آب میوه، میوه و سبزی مصرف کنند تا در طول روز دچار کم آبی نشوند.
    مصرف میوه هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشکل یبوست نیز می‌شود‌.
    میوه‌ها سرشار از فیبر هستند و قند موجود در آنها در حالت خالص و بدون فیبر دیرتر از قندهای ساده جذب می‌شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی کند‌.
    یکی از مکانیسم‌های احساس گرسنگی، خالی بودن معده است و فیبرها سرعت حرکت مواد غذایی را کاهش می‌دهند و این مساله باعث می‌شود که مکانیسم احساس گرسنگی دیرتر فعال شود‌.

    دکتر امیر مجلسی در این زمینه به ایرنا می‌گوید: مصرف سالاد کاهو به دلیل داشتن آب و فیبر فراوان و نیز مصرف میوه در سحر برای کاهش احساس گرسنگی و تشنگی بسیار موثر است.

    این پزشک با بیان اینکه هنگام افطار نباید از مواد غذایی پر‌حجم استفاده کرد، می‌افزاید: برنامه غذایی افطار باید حاوی مایعات و قندهای ساده و قابل جذب سریع مانندخرما باشد‌.
    وی اضافه می‌کند: یکی از دلایل بروز سردرد و ضعف هنگام افطار، پایین بودن سطح قند خون است و بهترین توصیه برای جبران این کمبود، مصرف خرما با آب گرم است‌.
    مجلسی می‌افزاید: بهترین زمان برای تامین آب بدن در فاصله بین افطار و شام یا هنگام خواب است.


  2. کاربران : 8 تشکر کرده اند از شما NIMA برای ارسال این پست سودمند:

    AZAD (20-08-2011),baher (08-08-2011),ehsan55 (11-08-2011),myroseflower (31-03-2012),Nooshin_daneshvar (08-08-2011),reyhaneh (09-08-2011),Shadow (09-08-2011),yasaman1178 (08-08-2011)

  3. #2
    عضو انجمن
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    tehran
    ارسال ها
    14
    تشکر
    1
    تشکر 8 بار در 7 پست

    پیش فرض

    سلام هسته نباشید. ممنونم از مطالب

    ت. ون و.
    اگه امکانش هسته یک برنامه کامل برایسحر وافطار بگذارید.ممنوننم.

    raz likes this.
    خداوند از اسمان, ابی را برای شما فرستاد پس بوسیله ی ان میوه هایی را از زمین بیرون اورد تا ان میوه هاروزی شما باشند.

  4. تشکرها از این نوشته :

    iranwater (26-06-2016)

  5. #3
    (ADMIN //Super Moderator ) مدیر ارشد تالار . بخش اندیشه و سلامت
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    ارسال ها
    1,013
    تشکر
    7,319
    تشکر 5,705 بار در 913 پست
    There is always a hope

  6. تشکرها از این نوشته :

    iranwater (26-06-2016)

  7. #4
    عضو انجمن
    تاریخ عضویت
    Apr 2016
    ارسال ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر 0 بار در 0 پست

    پیش فرض

    اگه سحری طالبی بخورین، تا افطار اصلا تشنتون نمیشه

    امیدوار بود آدمی به خیر کسان
    مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان

 

 

اطلاعات موضوع

Users Browsing this Thread

اکنون 1 کاربر در حال مطالعه مبحث هستند (0 عضو و 1 مهمان)

برچسب برای این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
ساعت 22:55 بر حسب GMT +3.5 می باشد. Powered by: vBulletin Version 4.2.1 vBFarsi Language Pack Version 4.2
Forum Modifications By Marco Mamdouh مطالب درج شده توسط کاربران بیانگر نظر شخصی آنها بوده و ممکن است همسو با اهداف و دیدگاه های مدیریت سایت نباشد. تمامی مطالب و مقالات ارائه شده فقط جنبه اطلاع رسانی دارند.