مهمان گرامی خوش آمدید، جهت عضویت در سایت و دسترسی به کلیه امکانات آن لطفاً کلیک کنید
آیا مصرف مکمل های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت مغز ضروری می باشد ؟
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1
  1. #1
    (ADMIN //Super Moderator ) مدیر ارشد تالار . بخش اندیشه و سلامت
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    ارسال ها
    1,013
    تشکر
    7,319
    تشکر 5,705 بار در 913 پست

    پیش فرض آیا مصرف مکمل های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت مغز ضروری می باشد ؟

    مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا 3 زنجیره بلند ( دکوساهگزائنوئیک اسید DHA و ایکوساپنتانوییک اسید EPA ) با کاهش خطر اختلالات مغزی ( مانند بیماری آلزایمر ) و بیماری های قلبی عروقی در ارتباط می باشد .[1،3]
    DHA یک فاکتور اساسی در رشد و توسعه زود هنگام مغز می باشد چون این ماده سازنده اصلی پوسته و غشاء سلولی در مغز ، شبکیه چشم و سیستم عصبی می باشد . شواهد قابل توجهی در فسیل های به دست آمده وجود دارد که نشان می دهد افزایش در دسترسی به DHA در رژیم غذایی انسان های اولیه مسئولیت توسعه مغز به این اندازه بزرگ و تبدیل آن به عضوی پیچیده را داشته است که اکنون در اختیار ما قرار گرفته است .
    [4،5]
    نیاز به DHA برای توسعه و رشد مغز در سه ماهه آخر دوران بارداری و دو سال اول زندگی بسیار بیشتر از زمان های دیگر می باشد . در اوایل زندگی ، تنها منبع نوزادان برای ساخته شدن بافت های مغز و چشم شیر مادر است .
    [6،7]
    چندین مطالعه امتیاز های ادراکی بالاتری را برای نوزادان تغذیه شده با شیر مادر در مقایسه با نوزادان تغذیه شده با شیر مکمل سازی شده با DHA در آمریکا ثبت کرده اند .
    [8]
    ولی اگر میزان نرمال DHA در شیر زنان آمریکایی کافی نباشد چه ؟ اگر رشد مغز نیازمند DHA بیشتری برای توسعه ادراک مطلوب و بهینه باشد چه طور ؟یک مطالعه جدید میزان اسید چرب موجود در شیر زنان آمریکایی در سین سیناتی را با زنان سرخ پوست بولیوی مقایسه کرده است . زنان سرخ پوست رژیم غذایی مرسومی از غذا های گیاهی محلی ،و طبیعی مصرف می کنند . نتایج مطالعه نشان می دهد که غلظت DHA در شیر مادران سرخ پوست به میزان 400 درصد بیشتر از غلظت DHA در شیر مادران سین سیناتی می باشد ، غلظت اسید لینولئیک ( اسید چرب امگا 6 ) 84 درصد کمتر و غلظت چربی های ترانس در شیر آن ها به میزان 260 درصد کمتر از غلظت آن ها در شیر مادران سین سیناتی می باشد .
    [9،10]
    در بررسی قبلی ، به اشتراک گیری اطلاعات از 84 مطالعه بر روی غلظت DHA شیر مادران در کشورهای مختلف نشان می دهد که غلظت DHA در شیر مادران آمریکایی پایین تر از میانگین جهانی است . مناطقی با غلظت بیشتر DHA در شیر مادر مناطق ساحلی یا جزیره ها می باشند و این به این معنا می باشد که غلظت DHA در شیر مادر ارتباطی نزدیک با مصرف ماهی دارد .
    [11]
    عادت های غذایی مدرن ما توزیع اسیدهای چرب در بدن را دگرگون کرده است . [12]
    مٶلف یکی از این مطالعات ، استیون گالین ، استاد علم انسان شناسی در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا می نویسد که " رژیم غذایی آمریکایی ها یکی از فوایدی را که شیر مادر می تواند آن را تامین کند از دست داده – چربی هایی که برای رشد مغز نوزادان ضروری می باشند . آیا این به معنای این است که ما باید ماهی بخوریم ؟ برخی شواهد حاکی از آن است همه چیزخوارانی که مصرف ماهی کمتری دارند نمی توانند ذخایر کافی DHA داشته باشند .
    [14،15]
    ولی، ماهی های امروزی جزو غذاهای آلوده شده می باشند و مصرف آنها اصولا نباید حتی برای غیرگیاهخواران توصیه شود. DHA موجود در ماهی ممکن است برای مغز مفید باشد ولی بافت چربی موجود در ماهی تا حد زیادی آلوده به جیوه و دیگرمواد سمی می باشد ، که این مواد می توانند برای مغز مضر بوده و در بروز بیماری های قلبی و عروقی مشارکت داشته باشند .
    [16،17]
    از طرفی با افزایش تقاضا برای ماهی و روغن ماهی ما با کاهش جمعیت و انقراض برخی گونه های ماهی ها نیز مواجه هستیم.
    [18]

    ماهی منبع ایده آلی از DHA نیست ، خوشبختانه DHA گرفته شده از جلبک های رشد یافته در محیط آزمایشگاهی به عنوان مکمل در دسترس مردم می باشند .
    در حالت کلی ،یک فرد نمی تواند واقعا مطمئن باشد که بدون دریافت مکمل ها ،سطوح ایده آلی از امگا 3 داشته باشد .
    اگر شما برای ایده آل کردن نرخ امگا 3 در بدنتان به اندازه کافی ماهی می خورید ، جیوه ، دایوکسین و مواد سمی و مضر دیگر خیلی زیادی دریافت خواهید کرد .
    منطقی ترین روش اینست که
    در کنار مصرف مکمل های گیاهی ، رژیم غذایی حاوی ALA از غذاهایی مانند دانه کتان ، چیا ، گردو و سبزیجات سبز داشته باشیم ، نه تنها به خاطر اینکه آن ها حاوی ALA هستند بلکه به این خاطر که آن ها دارای تاثیرات ضد التهابی و ضد سرطانی می باشند . . شواهد زیاد و قابل توجهی بیان می کنند که میزان نسبتا کمی از DHA و EPA می تواند باعث بیشتر شدن سلامت بدن شود بدون این که زیان های بالقوه موجود در کپسول های روغن ماهی با دوز بالا را به همراه داشته باشند . [19-21]

    by Joel Fuhrman, M.D ,,,August 20, 2012
    ----------
    References
    1. Yurko-Mauro K. Cognitive and cardiovascular benefits of docosahexaenoic acid in aging and cognitive decline. Curr Alzheimer Res 2010;7:190-196.
    2. Yurko-Mauro K, McCarthy D, Rom D, et al. Beneficial effects of docosahexaenoic acid on cognition in age-related cognitive decline. Alzheimers Dement 2010.
    3. Kris-Etherton PM, Harris WS, Appel LJ. Fish consumption, fish oil, omega-3 fatty acids, and cardiovascular disease. Circulation 2002;106:2747-2757.
    4. Crawford MA, Broadhurst CL. The role of docosahexaenoic and the marine food web as determinants of evolution and hominid brain development: the challenge for human sustainability. Nutr Health 2012;21:17-39.
    5. Bradbury J. Docosahexaenoic acid (DHA): an ancient nutrient for the modern human brain. Nutrients 2011;3:529-554.
    6. Ryan AS, Astwood JD, Gautier S, et al. Effects of long-chain polyunsaturated fatty acid supplementation on neurodevelopment in childhood: a review of human studies. Prostaglandins Leukot Essent Fatty Acids 2010;82:305-314.
    7. Kidd PM. Omega-3 DHA and EPA for cognition, behavior, and mood: clinical findings and structural-functional synergies with cell membrane phospholipids. Altern Med Rev 2007;12:207-227.
    8. Hoffman DR, Boettcher JA, Diersen-Schade DA. Toward optimizing vision and cognition in term infants by dietary docosahexaenoic and arachidonic acid supplementation: a review of randomized controlled trials. Prostaglandins Leukot Essent Fatty Acids 2009;81:151-158.
    9. UCSB anthropologists finds high levels of omega-3 fatty acids in breast milk of Amerindian women. 2012. EurekAlert! http://www.eurekalert.org/pub_releas...-uaf060812.php. Accessed August 15, 2012.
    10. Martin MA, Lassek WD, Gaulin SJ, et al. Fatty acid composition in the mature milk of Bolivian forager-horticulturalists: controlled comparisons with a US sample. Matern Child Nutr 2012;8:404-418.
    11. Brenna JT, Varamini B, Jensen RG, et al. Docosahexaenoic and arachidonic acid concentrations in human breast milk worldwide. Am J Clin Nutr 2007;85:1457-1464.
    12. Blasbalg TL, Hibbeln JR, Ramsden CE, et al. Changes in consumption of omega-3 and omega-6 fatty acids in the United States during the 20th century. Am J Clin Nutr 2011.
    13. Harnack K, Andersen G, Somoza V. Quantitation of alpha-linolenic acid elongation to eicosapentaenoic and docosahexaenoic acid as affected by the ratio of n6/n3 fatty acids. Nutr Metab 2009;6:8.
    14. Arterburn LM, Hall EB, Oken H. Distribution, interconversion, and dose response of n-3 fatty acids in humans. Am J Clin Nutr 2006;83:1467S-1476S.
    15. Fokkema MR, Brouwer DA, Hasperhoven MB, et al. Short-term supplementation of low-dose gamma-linolenic acid (GLA), alpha-linolenic acid (ALA), or GLA plus ALA does not augment LCP omega 3 status of Dutch vegans to an appreciable extent. Prostaglandins Leukot Essent Fatty Acids 2000;63:287-292.
    16. Rice GE, Hammitt JK, Evans JS. A probabilistic characterization of the health benefits of reducing methyl mercury intake in the United States. Environmental science & technology 2010;44:5216-5224.
    17. Virtanen JK, Rissanen TH, Voutilainen S, et al. Mercury as a risk factor for cardiovascular diseases. The Journal of nutritional biochemistry 2007;18:75-85.
    18. Myers RA, Worm B. Rapid worldwide depletion of predatory fish communities. Nature 2003;423:280-283.
    19. Musa-Veloso K, Binns MA, Kocenas A, et al: Impact of low v. moderate intakes of long-chain n-3 fatty acids on risk of coronary heart disease. Br J Nutr 2011.
    20. Thies F, Nebe-von-Caron G, Powell JR, et al. Dietary supplementation with eicosapentaenoic acid, but not with other long-chain n-3 or n-6 polyunsaturated fatty acids, decreases natural killer cell activity in healthy subjects aged >55 y. Am J Clin Nutr. 2001 Mar;73(3):539-48.
    21. Linus Pauling Institute: Essential Fatty Acids. http://lpi.oregonstate.edu/infocente...nuts/omega3fa/

    The Almighty and Bahman7 like this.
    There is always a hope

  2. کاربران : 9 تشکر کرده اند از شما baher برای ارسال این پست سودمند:

    Bahman7 (07-07-2015),lone wolf (08-10-2012),Shadow (08-10-2012),Texas (12-10-2012),The Almighty (12-10-2012),فتانه عزیزی راد (08-10-2012),نسیم م. (08-10-2012),چشمک (08-08-2013),yasaman1178 (13-10-2012)

 

 

اطلاعات موضوع

Users Browsing this Thread

اکنون 1 کاربر در حال مطالعه مبحث هستند (0 عضو و 1 مهمان)

برچسب برای این موضوع

بوک مارک ها

بوک مارک ها

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
ساعت 15:49 بر حسب GMT +3.5 می باشد. Powered by: vBulletin Version 4.2.1 vBFarsi Language Pack Version 4.2
Forum Modifications By Marco Mamdouh مطالب درج شده توسط کاربران بیانگر نظر شخصی آنها بوده و ممکن است همسو با اهداف و دیدگاه های مدیریت سایت نباشد. تمامی مطالب و مقالات ارائه شده فقط جنبه اطلاع رسانی دارند.